Mai 5, 2012

Despre

1. Istoric

Ceea ce reprezinta astazi Mira Telecom este urmarea a 12 ani de eforturi sustinute, provocari si riscuri asumate. Evolutia este evidenta din punct de vedere al consolidarii pozitiei pe piata, Mira Telecom fiind astazi unul dintre jucatorii de top in domeniul integrarii sistemelor si retelelor in proiecte de securitate, IT si comunicatii mobile.

Mira Telecom a prins contur in octombrie 1998, stabilindu-si ca obiectiv oferirea celor mai bune servicii si produse in domeniul telecomunicatiilor. Evolutia companiei a urmarit constant cerintele pietei fiind in stransa legatura cu cresterea continua a exigentelor pentru servicii de inalta calitate. Compania ofera astazi servicii care presupun solutii complete de securitate si retelistica voce si date, dublate de un serviciu de suport eficient si operativ orientat catre satisfacerea completa a nevoilor clientilor.

Prima activitate a companiei a fost distributia, instalarea si mentenanta echipamentelor de radiocomunicatii VHF, UHF şi HF. Insa grija permanenta fata de clienti si cerintele pietei au dus la dezvoltarea portofoliului, serviciile si produsele firmei diversificandu-se permanent.

Incepand cu anul 2000 Mira Telecom a abordat domeniul telecomunicatiilor realizand infrastructura pentru marii operatori de telefonie mobila prin servicii de instalare, commissioning si mentenanta. S-a dezvoltat astfel departamenrul de proiectare, constructie, instalare si mentenanta a retelelor de telefonie mobila. Astazi, acest departament are personal calificat, cu certificari atat în managementul de proiect cat si tehnice, oferite de catre producatorii de echipamente pentru telefonia mobila.

Anul 2001 a insemnat implicarea companiei si in delicatul domeniu al securitatii si protectiei antiteroriste. Mira Telecom a oferit solutii de securitate perimetrala si de interior, sisteme de alarmare publica, solutii de detectare a drogurilor, explozibililor, substantelor radioactive, gazelor toxice, agentilor biologici, precum si o mare varietate de echipamente de telecomunicatii dedicate activitatii cu specific militar.

Din 2002 Mira Telecom isi extinde serviciile oferite in domeniul telecomunicatiilor devenind furnizor de logistica, materiale si accesorii folosite la instalarea echipamentelor din retelele de telefonie mobila: cabluri de radiofrecventa, conectori, antene, kit-uri de impamantare si altele.
Vodafone este primul client, iar in cadrul proiectului, Mira Telecom asigura transportul, depozitarea, achizitia si distributia materialelor.

Anul 2004 a marcat dezvoltarea portofoliului de logistica si infiintarea departamentului de cercetare – dezvoltare cu scopul de a adresa oportunitatile oferite pe piata echipamentelor de securitate, sisteme profesionale de securitate si protectie antiterorista. Primul proiect a fost un sistem de alarmare publica, folosit pentru avertizarea populatiei în caz de dezastre si calamitati naturale.

Din 2006 Mira Telecom este pregatita sa ofere management performant pentru proiecte la cheie in domeniul securitatii si al telecomunicatiilor. Astazi Mira Telecom se numara printre putinele companii care ofera servicii integrate atat in infrastructura de comunicatii, cat si pe pietele tehnologiei de securitate.

2008 marcheaza un nou moment de diversificare a activitatii Mira Telecom. Compania deschide un birou de consultanta in Austria. “Am incercat sa diversificam activitatea si, datorita experientei pe care am acumulat-o in zona de business din Romania, dorim sa convingem companiile austriece si poate chiar si cele germane din sudul Germaniei sa vină sa investeasca in Romania deoarece usor-usor mediul de business de aici se aseaza si devine realmente competitiv. Acesta este motivul pentru care am deschis un birou in Austria, care nu inseamna o relocare a activitatii Mira Telecom“, declara Stelian Ilie, Presedinte Mira Telecom, la dezbaterile Comunicatii Mobile, din noiembrie 2008.

Anul 2009 reprezinta un alt pas important in evolutia companiei. Procesul de trecere de la managementul antreprenorial la cel profesionist este desavarsit prin optimizarea businessului cu ajutorul firmei de consultanta si audit KPMG. In perioada martie – decembrie 2009 consultanta de business primita de la KPMG a constat in solicitarea si implementarea a patru proiecte. Primul proiect solicitat a fost unul de analiza si optimizare a costurilor. Urmatoarele proiecte au avut ca obiectiv dezvoltarea unui sistem de raportare, analiza si imbunatatirea proceselor operationale ale firmei si dezvoltarea unui proces de bugetare eficient.

2010 este anul in care Mira Telecom a finalizat proiecte de anvergura cum ar fi: sistemul operativ de supraveghere care permite detectarea, urmarirea, recunoasterea si identificarea navelor ce desfasoara activitati ilegale de trafic la Marea Neagra (SCOMAR), sistemul de supraveghere optoelectronica a traficului pe Dunare, furnizarea de echipamente de securitate pentru aeroporturi.

In prima jumatate a anului 2011 se afla in faza de implementare instalarea la nivelul pistei celui mai important aeroport romanesc, a unui sistem de detectare a conditiilor meteo, furnizarea de autospeciale de cercetare Nuclear Bacteriologic Chimic si Radiologic, precum si mai multe autospeciale Centru Mobil de Comanda si Control.

In efortul de a putea oferi solutii creative, unice, care sa tina cont de specificul si necesitatile reale ale partenerilor sai, Mira Telecom recunoaste rolul esential al procesului de cercetare. In acest sens, pentru perioada 2011 – 2012 au fost alocate importante resurse financiare in vederea construirii unui centru de cercetare propriu. Centrul va fi functional pana la sfarsitul anului 2012. Deja acest demers incepe sa isi arate roadele prin cooptarea Mira Telecom intr-un consortiu de companii europene ce vor dezvolta un indraznet proiect de cercetare in domeniul securitatii.

In departamentul de cercetare lucreaza 12 persoane, carora li se adauga colaboratori din mai multe facultati si institutii de cercetare. „Anul acesta vom incepe construirea unui centru de cercetare, investitie de aproximativ doua milioane de euro, program finantat din fonduri europene şi cofinantat de Mira Telecom. Pe langa aceasta suma, bugetul alocat de noi pentru cercetare este de circa un milion de euro”, a precizat pentru Saptamana Financiara din 11 martie 2011, Stelian Ilie, Presedintele Mira Telecom.

2. Oameni

Dorinta de o oferi clientilor nostri cele mai bune servicii, presupune investitii serioase in instruirea personalului tehnic si de management. Promisiunea Mira Telecom este simpla, construim o relatie bazata pe incredere cu partenerii nostri. Atentia acordata exigentelor clientilor in oferirea de solutii si servicii de calitate, inovatoare si complexe, precum si investitiile in perfectionarea competentelor angajatilor au reprezentat principalele atuuri ale strategiei de dezvoltare a companiei.

Experienta si pregatirea personalului, managementul proactiv, flexibilitatea in procesul decizional, atentia acordata feedback-ului referitor la satisfactia clientilor, alinierea continua la standardele din domeniul de activitate au contribuit la asigurarea calitatii serviciilor furnizate si la largirea portofoliului de clienti.
Compania investeste foarte mult in pregatirea tehnica si de management a personalului. Anual numarul cursantilor se ridica la aproximativ 40-50 pentru pregatire tehnica si 3-4 pentru MBA.

Intr-un moment in care tendintele economice genereaza ca prim reflex conservarea business-ului existent, managementul Mira Telecom continua sa investeasca in oameni prin cooptarea de noi membri in echipa sa si prin asigurarea participarii personalului la programe de dezvoltare a aptitudinilor profesionale. Trecerea de la o idee indrazneata la o afacere profitabila o reprezinta ECHIPA, o echipa tanara, performanta, care gandeste pe termen lung si isi asuma riscuri. Nu intamplator sloganul Mira Telecom este “Quality work comes from quality people”.

Intr-un interviu acordat unei publicatii de business, in urma cu doi ani, Presedintele Mira Telecom, Stelian Ilie, declara:
“In urma cu 5-6 ani am realizat faptul ca trebuie sa aduc in companie colegi tineri care sa creasca si sa se formeze odata cu mine pentru a fi capabili sa ocupe in viitor pozitii de management cheie, care sa asigure dezvoltarea companiei si a business-ului acesteia. S-a dovedit o idee buna, deoarece astazi compania este condusa de acesti colegi tineri (au varste cuprinse intre 26-29 ani) cu o mare dorinta de perfomanta si de munca. Cea mai importanta caracteristica comportamentala a acestor colegi este respectul, in primul rand fata de oameni, fara de care nu ar reusi sa tina o echipa stransa langa ei in momente dificile.
Am crescut si am invatat impreuna cu ei, au inteles ce doresc sa fac cu Mira Telecom si am realizat impreuna ca respectul si corectitudinea in relatia cu oamenii ne ajuta sa ne dezvoltam pe plan personal si profesional.
La Mira Telecom, oamenii au libertatea de lua decizii si de a-si pune in practica capabilitatile profesionale si manageriale intr-un mod mult mai liber.”

3. Misiune

Mira Telecomeste un furnizor de solutii integrate in ce priveste echipamentele si serviciile de mentenanta in securitate, telecomunicatii si IT, cunoscut pe piata ca avind o expertiza tehnica ridicata. Aceste capabilitati, de a asigura servicii la un nivel de calitate constanta, au generat filosofia de business a companiei noastre:

  • Inovatie / creativitate in gasirea si furnizarea unor solutii complexe si complete
  • Grija pentru oameni
  • Reputatie

4. Viziune

In 12 ani de existenta am parcurs un drum lung, cu multe provocari, eforturi sustinute dar si succese pe masura. Am reusit pentru ca am ramas fideli acelorasi valori:

  • Respect pentru clienti, valoare pentru bani!
  • Progres in viata, progres in afaceri!
  • Avem nevoie de optimism pentru a ne trasa viitorul si avem nevoie de profit pentru a ne pastra optimismul!

5. Valori

Cuvintele cheie pentru noi sunt: INCREDERE, PROFESIONALISM, RISCURI MINIME.

Ne sustinem si dezvoltam afacerea asigurand o apropiere continua si transparenta intre noi si clienti.

Folosim standardele si procedurile profesionale pentru a preintampina nevoile clientilor, asigurand un nivel constant al calitatii serviciilor.

Suntem constienti de posibilele obstacole atat in infrastructura de comunicatii, cat si pe pietele tehnologiei de securitate. Dar avem experienta iar specialistii si consultantii nostrii detin cunostinte tehnice complexe si o retea vasta de contacte in industriile in care profeseaza, astfel incat sa asigure minimizarea riscului in toate operatiunile pe care le deruleaza.

“Vom urmari mereu sa fim dedicati aceluiasi scop: sa devenim furnizor de solutii de inalta calitate pentru infrastructura de comunicatii, dar si pentru tehnologia de securitate. Vom indrazni spre mai mult, spre mai sus, spre mai bine atat pentru clienti, cat si pentru personalul nostru, promovand si urmarind mereu calitatea, eficienta, inovatia.” declara Presedintele Mira Telecom Stelian Ilie, intr-un interviu acordat publicatiei The Investor.

6. Capabilitati operationale si umane

Mira Telecom, integrator in proiecte de securitate si telecomunicatii, ofera o gama completa de servicii eficiente si operative orientate catre satisfacerea completa a nevoilor clientilor: proiectare retele si sisteme, constructii civile, project management, integrare si instalare echipamente, mentenanta si interventii on-site, achizitie, depozitare si distributie de echipamente, materiale si accesorii.

Ca integratori de proiect dorim sa oferim clientilor nostri un serviciu prietenos, care ofera o valoare adaugata ridicata, prin solutii complete.

Cu sediul principal in Bucuresti si 4 locatii in Brasov, Bacau, Craiova si Cluj-Napoca, compania are in prezent 120 de angajati si colaboratori. Cu echipe de interventie cu o vasta experienta in domeniu, atat in Bucuresti cat si in tara, Mira Telecom poate acoperi eficient intreg teritoriul Romaniei, accesul fiind asigurat in cele mai dificile zone.

SECURITATE
Mira Telecom ofera solutii complete pentru securitate, destinate combaterii terorismului, traficului de droguri, armament si substante radioactive, sisteme de supraveghere audio-video si echipamente de control cu raze X, solutii de securitate pentru aeroporturi si penitenciare, dispozitive pentru detectarea batailor inimii, porti detectoare de metale, etc. Echipamentele pe care le propune Mira Telecom se bazeaza pe cele mai noi tehnologii din domeniu, urmarind sa asigure o protectie la cel mai inalt nivel a obiectivelor cu grad ridicat de risc, a persoanei si a mediului. Cu o echipa tanara si competenta, Mira Telecomeste pregatita sa ofere clientilor sai cele mai noi si potrivite echipamente, ce indeplinesc in materie de securitate cerintele unei piete in permanenta evolutie. Proiectele elaborate cuprind toate componentele unui sistem de securitate integrat cu sfera larga de aplicabilitate:

  • Sisteme de securitate profesionale (retele de comunicatie, sirene electronice, sisteme anti-tero)
  • Servicii integrate de securitate (proiectare si dezvoltare de sisteme de securitate, management de proiect, mentenanta si service-ul sistemelor de securitate, instalare si punere in functiune, scolarizare, constructii civile – cladiri, spatii tehnice)
  • Echipamente si tehnologii de securitate (echipamente de detectie pentru droguri, explozivi, arme, gaze periculoase si substante radio-active, echipamente cu raze x)

Certificatele profesionale obtinute de catre specialistii Mira Telecomdeopotriva in cadrul cursurilor organizate de catre institutiile guvernamentale si companiile internationale de tehnologii, asigura competentele necesare functionarii si mentenantei la standarde foarte ridicate, in urmatoarele domenii:

  • Control acces, supraveghere video, antiefractie, biometrie, etc.
  • Echipamente pentru control antitero
  • Echipamente pentru detectie de radiatii
  • Radare, camere optoelectronice
  • Centre de Comanda si Control
  • Centre Mobile (Vehicule) pentru Comanda si Control
  • Centre de contact

TELECOM
Functionarea ireprosabila a suportului tehnic din teren ar fi fost imposibila fara un colectiv redutabil de Project Management. Echipa de Project Management este formata astazi din specialisti tineri care beneficiaza constant de cursuri intensive de specializare si ale caror competente profesionale sunt permanent evaluate. Experienta, cursurile absolvite si munca intensa sunt cele care au construit portofoliul format din clienti de renume precum Vodafone Romania, Siemens Romania, Nec Romania, Orange Romania, Nokia, Cosmote prin subcontractorii sai Egnatia, Diekat si Temkat, Zapp sau Alcatel.

Trebuie sa amintim aici realizari importante si obstacole depasite cu succes de catre colegii nostri din echipa de suport tehnic:

  • Instalarea sistemului radiant pentru transmisiile GSM in locatia Mall Plazza Romania din Bucuresti unde echipa s-a confruntat cu o multitudine de provocari:
    • termen scurt de implementare
    • inceperea proiectului de implementare concomitent cu lucrarile de finalizare ale amenajarii locatiei, ceea ce a ingreunat foarte mult munca
    • lucrul intensiv doar pe perioada noptii, in intervalul 22:00 – 07:00, doar atunci fiind permis accesul echipelor de lucru, chiar si in aceste conditii proiectul fiind livrat la o calitate deosebita, in termenii limita ceruti de client
  • Implementarea software a unui grafic de urmarire a proiectelor aflate in desfasurare si de cuantificare a activitatii echipelor – acest sistem simplifica procedurile de facturare a serviciilor prestate catre clientii Mira Telecom si este de un real ajutor la controlul calitatii si al costurilor
  • Cresterea calitatii serviciilor oferite prin implementarea unui sistem de verificare a documentelor de incheiere de proiect – documentele de incheiere de proiect (acceptante) au un rol important, deoarece doar dupa acceptarea si semnarea acestor documente de catre client un proiect poate fi considerat finalizat.

Pe segmentul telecom, oferta Mira Telecominclude:

  1. Servicii (management de proiect, proiectare, design, implementare de retele GSM / DCS / UMTS, comunicatii de date, resurse, expertiza in echipamente – instalare si punere in functiune, integrare si comisionare, mentenanta si interventii de urgenta, constructii civile – turnuri, spatii tehnice, etc.)
  2. Echipamente radio frecventa (AERO in unda VHF, echipamente pentru amatori, banda libera, echipamente mobile terestre si marine, sisteme de navigatie, receptoare, retea radio)
  3. Materiale si accesorii (cabluri coaxiale, conectori si adaptori, jumperi, scule pentru cabluri si conectori, elemente de protectie la descarcari electrice, kit-uri de impamantare, kit-uri de izolatie, accesorii pentru instalare cabluri, splittere, cabluri de date, cabluri de impamantare)

RETELE INTEGRATE
Mira Telecom furnizeaza sisteme si echipamente profesionale pentru securitate si infrastructura de retea IT&C:

  1. Servicii integrate de securitate si retele voce-date:
    • Consultanta
    • Proiectare si dezvoltare de sisteme de securitate si retele voce-date
    • Instalare si punere in functiune
    • Mentenanta sistemelor de securitate
  2. Sisteme de securitate si retele voce-date profesionale
    • Retele de voce-date si cablari structurate
    • Sisteme de sonorizare si adresare publica
    • Sisteme de interfonie si videointerfonie
    • Sisteme de detectie si avertizare la efractie si incendii
    • Sisteme de control acces si tracking personal
    • Sisteme supraveghere video si anti-tero

RADIO COMUNICATII
In domeniul radio comunicatiilor, Mira Telecom asigura un portofoliu complet de radio-echipamente in sistem conventional sau TETRA pentru comunicatii terestre, maritime sau aeriene.

Asiguram atat partea de produse si echipamente cat si pe cea de servicii si logistica necesare livrarii unor solutii complete, conform cerintelor beneficiarului:

  • Retele radio la cheie
  • Echipamente radio VHF, UHF
  • Echipamente TETRA
  • Repetori
  • Service autorizat, asistenta tehnica, proiectarea, instalarea si mentenanta pentru retelele de comunicatii

RETELE IT&C
Pe segmentul IT&C, Mira Telecom asigura urmatoarele servicii:

  • Retele de cablare structurata voce-date
  • Sisteme de videoconferinta
  • Solutii avansate de criptare date
  • Stocare si Back-up date
  • Instalari hardware/software
  • Productie software

RESEARCH & DEVELPOMENT
Mira Telecom a investit in cercetare sume cu multe zerouri, inca din 2004, cand a si format o mica echipa de ingineri pentru dezvoltarea unui sistem de alarmare publica – MTL2H. Sistemul de sirene electronice MTL2H permite alarmarea si avertizarea populatiei in cazul unui eveniment specific de aparare sau protectie civila, in caz de dezastre naturale sau alte evenimente deosebite ce necesita comunicarea rapida a pericolului catre cetateni. Utilizatori potentiali: serviciul de pompieri, inspectoratele de aparare civila, marile platforme industriale sau chimice, industria petroliera, zonele de pericol ale barajelor de apa etc. MTL2H isi demonstreaza eficienta si oportunitatea oriunde iminenta unui pericol impune alarmarea populatiei civile.

In 2008, impreuna cu un partener din Romania, Mira Telecom a participat la doua programe de cercetare in domeniul securitatii: unul finantat de guvernul austriac, la care au luat parte un institut de cercetare si companii austriece, precum si doua firme romanesti. Un alt program, finantat de MEC, la care Mira Telecom a participat impreuna cu o alta companie romaneasca, a avut ca tema detectia de substante periculoase. „Incepand de anul trecut, am aplicat pentru obtinerea de fonduri europene destinate Romaniei pentru activitatile de cercetare, ceea ce constituie o resursa financiara importanta pentru sustinerea activitatii de cercetare”, spune Stelian Ilie, Presedintele Mira Telecom, intr-un recent interviu pentru Saptamana Financiara

Sporirea interesului pentru securitate si siguranta, cererea in crestere pentru echipamente de securitate au condus la extinderea departamantului de cercetare-dezvoltare. In prezent se deruleaza mai multe proiecte de cercetare, avand ca termen de finalizare 2011-2012.

De asemenea, incepand cu acest an, Mira Telecom participa in cateva consortii la nivel european constituite pentru a desfasura activitati de cercetare in domeniul securitatii, programele fiind finantate direct de la Bruxelles.

La sfarsitul anului 2012 va fi functional un sediu propriu de cercetare – dezvoltare. Cu o suprafata de 1.000 mp si laboratoare pentru: productie software, masuratori, camera Faraday, productie si testare prototipuri, centrul nostru de cercetare va avea 30 de specialisti experti in software, electronica, fizica, chimie si va dezvolta produse si sisteme complexe ce includ aplicatii software, comunicatii criptate, integrare senzori.

7. Proiecte importante

Dintre proiectele de referinta finalizate de-al lungul anilor de compania noastra, se pot enumera:

  1. Identificare Avansata a Materialelor in Controlul Securitatii si Calitatii R&D – AMATID
  2. Implementarea Sistemului de Supraveghere, Control si Observare la Marea Neagra – SCOMAR pentru Inspectoratul General al Politiei de Frontiera; sistem operativ de supraveghere, bazat pe tehnologia de ultima ora, care permite detectarea timpurie, urmarirea, recunoasterea si identificarea navelor ce desfasoara activitati ilegale de trafic la Marea Neagra. Printre principalele beneficii ale acestui proiect se numara:
    • Imbunatatirea procesului de supraveghere a frontierei de stat in zona maritima
    • Imbunatatirea securitatii navigatiei in zona operationala a sistemului
    • Diminuarea activitatilor ilegale in marea teritoriala si in zona contigua
    • Crearea unei baze de date privitoare la activitatea maritima in zona marii
    • Diminuarea numarului de nave de patrulare, misiuni de supraveghere si implicit o importanta economie de combustibil si resurse.
  3. SISTEMUL INTEGRAT DE SECURITATE PE DUNARE – GRANITA CU SERBIA
  4. Sistem de evaluare automata a gradului de deteriorare pentru obiectele din piele si pergament din patrimoniul cultural
  5. Cititoare de documente – Politia de Frontiera
  6. Sistem de detectie de batai de inima – Politia de Frontiera
  7. Echipamente cu raze X pentru scanare bagaje, porti detectoare de metale – 11 Aeroporturi, Minsiterul Justitiei (pentru inchisori)
  8. Detectoare de urme de explozivi – Aeroporturi, Ministerul Afacerilor Externe (Consulate)

8. Acreditari

Data fiind specificitatea pietei produselor si serviciilor pe care actionam, dar si standardul etic pe care compania Mira Telecom urmareste sa-l pastreze in relatiile de afaceri cu toti clientii, buna functionare ar fi imposibila fara acreditarile tuturor autoritatilor din domeniu.

Sistemul de Management al calitatii este certificat in concordanta cu ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:2007, ISO/IEC 27001:2006, SA 8000:2008, de catre:

  • AACR (Autoritatea Aeronautica Civila din Romania)
  • ANR (Autoritatea Navala Romana)
  • Standardul International pentru Responsabilitate Sociala

Autorizatiile Mira Telecom in domeniul securitatii si telecom sunt urmatoarele:

  • Autorizatie ORNISS (Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete) – pentru acces la informatii clasificate NATO
  • Licenta pentru sisteme de alarmare – MAI (Ministerul Administratiei si Internelor)
  • NCAGE Certificat de autorizare a activităţii în sistem de codificare NATO – MapN (Ministerul Apararii Nationale)
  • Autorizatia pentru operatiuni de comert exterior cu produse militare – ANCEX (Agentia Nationala pentru Controlul Traficului de Echipament Militar)
  • Licenta pentru manipularea echipamentelor cu radiatii – CNCAN (Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare)
  • Atestat de tip B pentru proiectare si executie de instalatii electrice interioare pentru contructii civile si industrial – ANRE (Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei)

8. Clienti

Portofoliul de clienti castigati de-a lungul timpului reprezinta cea mai buna carte de vizita, cuprinzand o arie vasta, de la Presedintie si multinationale, pana la institutii guvernamentale, scoli banci, puncte de frontiera, etc.

9. Privire spre viitor

Oricat de performante ar fi echipamentele, oricat de repede ar avansa tehnica si oricat de multe inovatii ar aparea pe piata, oamenii vor ramane intotdeauna baza unor servicii de calitate.

Si tocmai de aceea Mira Telecom investeste in viitor si oamenii sai pentru ca serviciile oferite sa fie la inaltime pana la cel mai mic detaliu. „Quality work comes from quality people”.